Målsætning for Uro-Børn, Seem skole
At skabe en skolekultur, der indebærer el fælles personaleansvar overfor urolige elever og dernæst skabe enighed om konkrete handleplaner.
Handleplaner:
December 1998
Lærer-/pædagogpersonligheder
Skolen må i dagligdagen skabe forum, hvori samtaler og kontakter uhindret kan finde sted.
Klasselæreren er nøglepersonen, der formidler kontakten til hjemmet, kolleger og ledelse samt inddrager disse i fornødent omfang.
Et fast punkt forud for skoleårets planlægning er ressourcer til urobørn.
Skole-/hjemsamarbejdet
Forældre inviteres til to årlige samtaler med skolens personale.
Forældrene informeres og inddrages i samtale, når yderligere behov opstår.
Initiativpersoner er klasselærer og/eller skoleleder.
Overgange
For børn i privat dagpleje:
Børnene inviteres på førskolebesøg 3 gange årligt ( fra legestuen og i forbindelse med skoleindskrivningen)
Initiativperson er børnehaveklasseleder og/eller skoleleder.
For børn i børnehave i Ribe:
Børnene har en fast invitation til at besøge skolen i foråret før skolestart sammen med deres institution.
Initiativperson er børnehaveklasseleder og/eller skoleleder.
Skolens kultur og leveregler/samværsregler
Personalet er kollegialt forpligtiget på at slutte op om fælles initiativer.
I elevrådets arbejde indgår elementer af trivsel og adfærd.
I forbindelse med skoleårets planlægning focuseres på vore elevers adfærd i forskellige sammenhænge.
Som følge heraf udarbejder pædagogisk råd eventuelle handleplaner.
