Kommunens/skolernes normale tiltag i forbindelse med urolige elever.
Lærerne klarer selv problemer, eventuelt i samarbejde med kolleger, ledelse og forældre. Der er centralt afsat puljetimer, som kan søges i ekstraordinære tilfælde, også i relation til dårligt fungerende klasser.
Kommunen valgte sidst i 80-erne at etablere en særlig skoleform for skoletrætte, ikke-behandlingskrævende elever i 7.-10. klasse. Skolen hed Stenløkkegård. Det var dengang hensigten at etablere en Heldagsskole rettet mod elever i 0.-3. klasse med undervisning, pasning og familiebehandling samt et lignende tiltag for 4.-7. klasse.
I dag eksisterer Heldagsskolen for de yngste, mens der ikke er tilbud til mellemgruppen, og Stenløkkegård blev nedlagt i 1996 i forbindelse med besparelser. Skolen var i hele dens levetid godt belagt og fremviste gode resultater, såvel i forhold til elever mens de gik på skolen som deres mulighed for at komme videre i uddannelse/erhverv.
Igangværende projekter i relation til at forebygge og indgribe overfor urolige elever.
De enkelte skoler har på forskellig måde begyndt et samarbejde mellem skole og SFO, men der er ikke større projekter med støtte udefra. Dalskovskolen modtager i 1998/99 kommunal udviklingsstøtte til et projekt med udvidet samarbejde mellem skole og SFO samt børnehave.