Indholdet på siden er forældet

Se officiel hjemmeside for Korsholm Skole: her


  • Det er skolens mål, at elevernes selvtillid, ansvarsfølelse, samarbejdsevne, kreativitet, faglige indlæring og internationale forståelse fremmes og styrkes mest muligt.

  • I dagligdagen er undervisningen derfor præget af mange fælles aktiviteter for flere klasser eller for hele skolen. Derfor holdes fælles samlinger, emnedage, maddage, emneuger mm.

  • Skolen har haft skolefritidsordning siden 1. august 1996 og har nu et elevtal på 75.

  • Eleverne i indskolingsklasserne (0.-2.klasse) har i de sidste 2 skoleår deltaget i et kommunalt udviklingsarbejde omkring udvidelse af undervisningstimetallet/samordnet indskoling. Forsøget indebar et udvidet samarbejde med SFO og en udvidelse af timetallet fra 20 til 25 lektioner pr. uge for 0.-2.kl. Om dette udviklingsarbejde er der lavet en rapport, der har givet anledning til, at indskolingsklasserne fra og med august ´98 har 25 lektioner pr. uge.

  • I 97/98 har skolen bl.a. arbejdet med skole-hjem samarbejde, internationalisering, teamsamtaler, medarbejdersamtaler og kollegial vejledning. I 98/99 vil vi arbejde med at lave "Korsholms skoles målsætninger for fagene dansk og matematik på de enkelte årgange", opfølgning og udvikling af virksomhedsplanen og IT i skole udviklingen.

Fællessamlinger: Hver klasse står for 1-2 møder om året. På disse møder præsenterer klassen de projekter de i øjeblikket arbejder med, og er ordstyrere for orienteringen fra elevrådet, pædagogisk råd og skolelederen samt den debat der er herom. Alle skolens elever og lærere deltager i disse møder.

Emne dage: I foråret ´98 var "den gode historie" hovedtemaet i emnedagene. Som optakt til ugen var der i 3 uger lige inden en daglig læse/oplæsningstime i alle klasser. Disse timer indledtes med inspirerende musik, så vi kom i den rette stemning. Emnedagene indeholdt bl.a. forfatter besøg, biblioteks besøg elevfremstillet stafethistorie, mystiske historier fortalt på mystiske steder, hørespils værksted, bogfremstillingsværksteder, vægavis og plakatværksted med efterfølgende ophængning i områdets butikker.
Maddage: En gang om måneden står en klasse for madlavning til hele skolen. 5.klasse lavede f.eks. pizza til 110 personer. Op til jul har hver klasse ligeledes en maddag. Her bliver der serveret eksempelvis æbleskiver, burgere, risengrød, pastaretter og frikadeller med salat. Eleverne køber spisebillet til dagene.

Principperne for skole-hjem-samarbejdet: Principperne er revideret efter drøftelse mellem medarbejdere og skolebestyrelse. Formålet har været at give forældrene større indflydelse både i skolens hverdag og på de enkelte klassers årsplan.
Internationalisering: Skolen har indledt et samarbejde med en norsk og en spansk skole. Skolens 6. Klasse og tre lærere er involverede i arbejdet. Første opgave har været at præsentere sit land, sin klasse og lokalområde via plancher, video og e-mail. Senere skal klasserne i fællesskab udarbejde en elektronisk avis. Samarbejdet mellem lærerne foregår primært via internet og enkelte fælles planlægningsmøder. Eleverne kommunikerer på engelsk.



e-mail-adresse Hjemmeside Lærerstab skolefritidsordning elever aktiviteter